پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور نخبگان کشور سوریه در پارک علم و فناوری خراسان

در بازدید هیات تجاری سوریه از پارک علم و فناوری خراسان رقم خورد؛

حضور نخبگان کشور سوریه در پارک علم و فناوری خراسان

- 1402/10/06

گروهی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور سوریه از پارک علم و فناوری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در آستانه هفته بصیرت، با هدف توسعه همکاری و تعامل اقتصادی و تجاری با کشور سوریه، پارک علم و فناوری خراسان میزبان هیات تجاری کشور سوریه بود.

در این جلسه حسینعلی اخلاقی امیری، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن معرفی پارک‌‌های علم و فناوری در کشور ایران به بیان خدمات و حمایت‌های پارک علم و فناوری خراسان پرداخت.

اخلاقی امیری با اشاره به دستاوردهای اخیر پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک علم و فناوری خراسان جزو اولین پارک‌های علم و فناوری ایران است و هدف اصلی این مجموعه ایجاد ثروت از ایده‌ها و دانش است، در واقع پارک علم و فناوری خراسان به دنبال حمایت ایده‌های خارج شده از دانشگاه و تبدیل آن به یک محصول تجاری و ایجاد ثروت است.

در ادامه این بازدید احمد الساسه، از فعالان حوزه فناوری اطلاعات کشور سوریه ضمن ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری خراسان گفت: عملکرد پارک علم و فناوری خراسان برای ما بسیار جالب بود و ما همیشه به دنبال دستیابی به تکنولوژی‌های جدید هستیم. این بازدید برای ما فرصت بسیار خوبی برای دستیابی به تکنولوژی‌های اخیر دنیا داشته باشیم.

وی افزود: ما مشتاق به مذاکره با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان جهت انتقال تکنولوژی به کشورمان هستیم و جمهوری اسلامی ایران را کشور دوم خود می‌دانیم.

شایان ذکر است در این بازدید مسئولان استانی، اپراتورهای مطرح کشور سوریه و سایر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشته و ضمن بازدید از رصدخانه پارک علم و فناوری خراسان از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه مخابرات و هوشمندسازی این مجموعه همچون پناپ و بهپویان امین منتظر نیز بازدید کردند.

در ادامه نیز جلسات B2B  با حضور شرکت‌های نسیم تلکان، هلپیکال و سویاب گستر برگزار شد و مذاکراتی پیرامون همکاری دوجانبه میان کشور سوریه و جمهوری اسلامی ایران انجام گردید.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری